Google+ Quiltinspiratie: Gratis ebook: Snelcursus patchwork naaien

zaterdag 8 juli 2017

Gratis ebook: Snelcursus patchwork naaien

Mijn trouwe bloglezers hebben het misschien al gezien. Ik heb een gratis e-book gemaakt waarin alle informatie staat die je nodig hebt om een quilt te maken. Je kunt het hier downloaden:


Download gratis e-book


Met dit e-book krijg je iets heel bijzonders in handen. Omdat ik zelf zo enthousiast ben over quilten, wil ik graag aan zoveel mogelijk mensen laten zien hoe leuk quilten is. Daarom heb ik deze compleet gratis handleiding gemaakt. Je hoeft niet meer eerst een hele cursus te volgen of internet af te struinen om alle informatie bij elkaar te zoeken. Ik heb alles al voor je bij elkaar in één korte handleiding gezet. Alleen de hoognodige informatie staat erin zodat je niet eerst een heel boekwerk hoeft door te nemen, maar meteen aan de slag kunt.

Zelf heb ik het quilten een jaar of tien geleden ontdekt. Ik vond Amerikaanse filmpjes op het internet van vrouwen van zeventig jaar of ouder die uitlegden hoe je met allerlei slimme trucjes de mooiste patronen kon maken. Hoewel het er allemaal wat oubollig uitzag, was ik meteen geïntrigeerd. Het leek me zo leuk om op die manier met stoffen te gaan werken en mijn eigen quilt te gaan maken!
Inmiddels heb in ontdekt dat er ook in Nederland heel veel actieve quilters wonen. Toch heb ik zelf de meeste informatie uit Amerikaanse filmpjes gehaald.

Toen ik begon met quilten ondervond ik wel wat obstakels. Mijn blokjes kregen niet allemaal dezelfde maat, waardoor het geheel niet goed in elkaar paste. Gelukkig heb ik sindsdien veel bijgeleerd, waardoor ik heb ontdekt dat het allemaal helemaal niet zo moeilijk hoeft te zijn.

De stroom van creativiteit die het quilten bij mij op gang bracht wil ik niet voor mezelf houden. Ik droom ervan om quilten in Nederland veel meer bekendheid te geven. Ik hoop dat quilten net zo populair wordt als haken, breien en kleding naaien.

Maar wat ik vooral hoop is dat jij er plezier in krijgt. Dat jij iets ontdekt wat je ontzettend leuk vindt om te doen. Natuurlijk hoop ik dat je quilten leuk vindt, maar eigenlijk is dat niet het belangrijkste. Het belangrijkste is dat je doet wat bij jou past en wat jij het allerleukste vindt om te doen. Dan gaat die creatieve energie vanzelf stromen!

Heel veel plezier met het e-book!



Download gratis e-book