Google+ Quiltinspiratie: Soms lukt er niets, ken je dat gevoel?

zondag 14 mei 2017

Soms lukt er niets, ken je dat gevoel?

Ken je dat gevoel?
Het gevoel dat niets lukt? Dat niets van wat je doet of maakt de moeite waard is? Dat je er eigenlijk net zo goed mee zou kunnen stoppen? Niemand zit toch op jouw creaties te wachten. Waarom doe je al die moeite eigenlijk?

Ik weet het niet. Soms vraag ik me werkelijk af waar ik mee bezig ben. En op een andere moment weet ik zeker dat dit is wat ik moet doen. Ik moet quilten. Het geeft me de kans om mezelf te uiten. Om te spelen met mooie kleuren en stoffen. Om mooie dingen te maken. Het maakt niet uit wat anderen daar van vinden. Het maakt niet uit of anderen het wel of niet mooi vinden. Als ik er maar plezier in heb!




Ik heb mijn Log cabin quilt weer opgepakt. De blokken waren bijna af en lagen al een hele tijd in de kast. Op de één of andere manier sprak hij me niet meer zo aan. De zachte, bijna saaie kleuren deden het niet meer voor me. En toch had ik gisteren opeens zin om weer een log cabin blok op te pakken. Ik had nog allerlei andere dingen liggen, maar de log cabins riepen me. En dus heb ik de laatste blokken afgemaakt. Dat ging eigenlijk vrij snel.




En toen konden ze op de ontwerpwand. Ordenen in een volgorde die ik mooi vind. Wel of geen sashings? Het viel me op hoe krachtig die grote vierkanten zijn. En dat de combinatie van die krachtige simpele vierkanten met de zachte kleuren eigenlijk heel mooi is.




Eigenlijk zijn het trouwens geen log cabin blokken. Ik heb de vorm iets veranderd en nu zijn het Courthouse steps blokken. What's in a name, right?




Ik heb besloten dat ze sashing nodig hebben. Dat maakt de blokken nog krachtiger. Het zou gewoon witte sashing kunnen zijn, zoals ze er nu ook op de ontwerpmuur uitzien met die witte ondergrond. Of blauw. Of misschien wel verschillende kleuren. Dat is ook wel eens leuk. Dan is het allemaal precies omgekeerd. De blokken zijn vrij neutraal en de sashings geven de kleur aan de quilt. Best een leuk idee.

Wordt vervolgd...