Google+ Quiltinspiratie: Dear Jane quilt

donderdag 6 april 2017

Dear Jane quilt

Er zijn weer een paar blokjes van de Dear Jane quilt af. Deze keer niet alleen applicatie, maar ook patchwork.

Bij het blok hieronder (B8) dacht ik slim te zijn door het midden niet in vieren, maar in tweeën te delen. Dat scheelde weer twee naadjes toch?! Maar ja, dat maakte het netjes naaien van het witte deel met de Y-naad bijna onmogelijk. Uiteindelijk is het me met kunst- en vliegwerk wel gelukt, maar het was weer een les om volgende keer iets beter na te denken van te voren!


Blok B8:

Dear Jane quilt blok B8


Bij blok B9 heb ik de Y-naden dan ook netjes op de traditionele manier gemaakt. De naadjes van de blauwe midden delen aan elkaar naaien tot de naadtoeslag en goed afhechten door een paar steken heen en weer te naaien. Daarna had ik voldoende ruimte om de witte driehoekjes netjes in te naaien. Toch is er één naadje linksonder dat een beetje bolt. Het viel me pas op toen het hele blok in elkaar zat en ik geen zin meer had om het uit te halen. Hopelijk valt het na het doorquilten niet meer zo op.

Blok B9:

Dear Jane quilt blok B9