Google+ Quiltinspiratie: Dear Jane quilt

zaterdag 1 april 2017

Dear Jane quilt

In eerste instantie was ik van plan om alle Dear Jane blokjes met de naaimachine te maken, ook de applicatieblokken. Maar ik was er niet tevreden over. En dus heb ik een aantal blokjes opnieuw gemaakt.

Blok A3 had ik hier al eens laten zien. Ik was niet tevreden over de manier waarop je de machine steken nog kon zien. Bovendien was de applicatie een beetje schots en scheef uitgevallen.

Dear Jane blok A3 fout

Dus heb ik hem opnieuw gemaakt. Het voordeel van die kleine blokjes van de Dear Jane quilt (en dit is een simpele) is dat het niet zoveel tijd kost om een nieuwe versie te maken. Als ik uren met dit blok bezig was geweest had ik het waarschijnlijk mooi zo gelaten...

Het nieuwe Dear Jane blok A3:

Dear Jane blok A3 goed

Het stofje is nog een beetje kreukelig, maar dat is een kwestie van strijken.

A7 had ik ook al gemaakt op dezelfde manier als A3, maar ook die is inmiddels in de prullenbak verdwenen. Ik had er nog geen foto van gemaakt en het is ook niet meer belangrijk, want de nieuwe is veel leuker geworden.

Dear Jane blok A7:


1 opmerking: