Google+ Quiltinspiratie: Dear Jane quilt

vrijdag 17 maart 2017

Dear Jane quilt

Er zijn weer twee Dear Jane blokjes gemaakt. Dit keer een patchworkblok en een applicatieblokje. Ik heb besloten om de applicaties toch maar met de hand te doen. Het ziet er mooier uit en het is ook best leuk om te doen vind ik.

Hieronder een simpele ninepatch. Het stofje vond ik zo leuk met de naaispulletjes erop!


Dear Jane blok A6:

Dear Jane blok A6


En hieronder een applicatieblokje. Ik heb de stukjes voorbereid met in water oplosbaar applicatie papier (wash-away applique) en een plakstift.

Dear Jane blok B7:

Dear Jane blok B7


Doordat ik het appliceren met de hand zo leuk vind, krijg ik zin om een hele applicatie quilt te gaan maken. De patronen van Susan Smith zijn zo leuk. Of zal ik toch weer zelf iets ontwerpen?