Google+ Quiltinspiratie: Log cabin blokken

zondag 23 oktober 2016

Log cabin blokken

We hebben één lelijk muurtje in onze woonkamer. Het is de tussenmuur met de hal en in plaats van een gewone gemetselde muur is hij van hout, met erboven bobbeltjesglas. We hebben er toen we hier kwamen wonen witte paneelgordijnen van de Ikea voor gehangen, maar die vind ik niet zo mooi meer.

Afgelopen maand heeft mijn man de muren geverfd in antiek blauw en beige. Het is heel mooi geworden en het herinnerde me aan een plannetje dat ik al een tijd geleden maakte. Ik zou een grote log cabin quilt maken van neutrale stoffen om voor die lelijke muur te hangen.

En dus haalde ik de stofjes die ik destijds uitgekozen had tevoorschijn. Het zijn beige stoffen die bij elkaar passen, met wat pastelkleurtjes voor de subtiele accenten.






Met de Martin Mitchel lineaal ging ik ijverig aan de slag om stroken te snijden en daarna duurde het niet lang voor de eerste blokken klaar waren. Log cabins roetsjen zo lekker weg op de naaimachine!





Het wordt een grote quilt, dus ik ga nog even nadenken hoe ik de afwerking wil gaan doen. Misschien kan ik eens een keer de quilt as you go methode proberen. Dat maakt het doorquilten een stuk makkelijker, maar het lijkt me zo'n gedoe om al die blokken later aan elkaar te moeten zetten met biesjes. Ik denk er nog even wat langer over na!


Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen