Google+ Quiltinspiratie: Klokhuisjes

zondag 10 juli 2016

Klokhuisjes

Zoveel hobby's, zoveel te doen... De tuin vraagt aandacht en de laatste tijd ben ik ook weer aan het schrijven geslagen. Tel daar een nieuwe baan en een nieuwe website bij op en er blijft niet zo veel tijd meer over om daadwerkelijk te quilten.

Klokhuisjes quilt


Heel langzamerhand beginnen de randblokken voor de klokhuisjes vorm te krijgen.
Alle steeltjes en blaadjes zijn vastgenaaid met de naaimachine, als ik het met de hand zou doen ben ik er de rest van mijn leven mee bezig ben ik bang...


Applicatieblok voor klokhuisjesquilt


De bloemblaadjes worden nu voorbereid en vastgenaaid. Het zijn twintig blokken, dus daar ben ik nog wel even mee bezig.
Hij wordt gelukkig wel erg mooi (vind ik zelf), dat maakt alle moeite natuurlijk meer dan waard. En ach, waarom zou ik me haasten? Het gaat tenslotte eigenlijk om het plezier van het maken zelf.

6 opmerkingen:

  1. Mooi bloemenblok. Soms doe je veel en soms is het weinig. En al die andere bezigheden hebben ook hun tijd nodig. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk dat je terug bent. Eigenlijk oef, ik dacht dat je gestopt was met bloggen. Deze beginner vind een massa info in je blog. Bedankt ervoor dat je je kennis deelt. Dat maakt quilten veel minder eng. Ik ben voorzichtig gestart aan je blokkenboek.
    Zodat ik iets handigs heb om mijn kleine stukjes later in mee te nemen.
    Het is een hobby het mag geen moet worden ik kijk elke keer uit naar een nieuwe post.
    Het onkruid groeit hier ook supersnel, ik wil meer uren in mijn dag.
    Quilt ze nog goed en ontspan op tijd. Anonieme A (geen account,url,... te ingewikkeld)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een ontzettend lief berichtje! Leuk om te horen dat je wat aan mijn berichtjes hebt. Dat motiveert om de komende tijd weer wat vaker te bloggen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Graag gedaan, ik heb al zoveel van je geleerd. Als mijn blokkenboek af is krijg je een mail met foto beloofd. Groetjes Anonieme A (Amber)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Leuk! Ik ben heel benieuwd! En als je vragen hebt kun je me gewoon mailen hè?

      Verwijderen
  5. Het wordt een erg mooie quilt. En er zijn gewoon periodes dat je meer creatief bezig ben dan andere periodes. Ik ben zelf ook creatiever in de winter.

    BeantwoordenVerwijderen