Google+ Quiltinspiratie: Applicaties voorbereiden

zaterdag 16 juli 2016

Applicaties voorbereiden

Je zou ervoor kunnen kiezen om de applicaties op de vliesofix te printen. Dat gaat een stuk sneller dan 100 bloemblaadjes met de hand op de papierkant van de vliesofix te tekenen.
Alleen liet bij mij deze keer de papierkant los van de vliesofix. Geen idee hoe dat kan, normaal gesproken hoort dat niet  te gebeuren. Ik weet wel dat het nogal irritant is als dit gebeurt, want de vellen bleven steken in de printer. En dus heb ik de afgelopen weken heel geduldig heel veel bloemblaadjes met de hand getekend.


Applicaties tekenen op vliesofix


En ach als je dan zo bezig bent is het eigenlijk helemaal geen vervelend werk. Heel rustgevend met een muziekje op de achtergrond.

Daarna kunnen ze op de stof gestreken worden en uitgeknipt worden. Een lekker werkje voor op de bank beneden bij manlief of buiten in het zonnetje (als hij wil schijnen).


Applicaties uitknippen


(Als je meer over vliesofix wilt weten, kun je het bericht over het maken van applicaties met vliesofix lezen.)

3 opmerkingen:

  1. Ik heb het idee dat ouder vliesofix eerder los laat. Lastig voor de printer. Nu heb je het gezellig kunnen oplossen. Gr. Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  2. de manier van bewaren van vliesofix is belangrijk. als dit gebeurt op kamertemperatuur krijg je op termijn problemen.
    ik doe het altijd met de hand eigenlijk, vind het rustgevend deel van de voorbereiding van applicaties

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat zijn er echt veel. Lekker niet teveel nadenken werkje.

    BeantwoordenVerwijderen