Google+ Quiltinspiratie: Creativiteit

zondag 15 mei 2016

Creativiteit

Er is iets dat ik liever wil dan al het andere en dat is mijn creativiteit delen met anderen. Het is fijn om iets moois te maken, maar nog fijner is het om te delen. Dat is één van de redenen dat ik met dit blog ben begonnen en dat ik nu een nieuwe (uitgebreidere) website bouw.

Creativiteit is voor iedereen anders denk ik. Bij mij werkt het het beste met stoffen. Ik kan niet goed tekenen, laat staan schilderen, maar met stoffen kan ik spelen met kleuren en vormen. Het is zo leuk om iets moois te bedenken en het dan onder je handen te zien ontstaan zoals hieronder.

Eerst stroken snijden.




Dan naaien.





Meten of het allemaal klopt wat je gedaan hebt.





Weer snijden.





Nog eens naaien en dan is er een blok klaar. 





Dan hoef je alleen nog maar te genieten van hoe mooi het geworden is. Precies zoals je van tevoren had bedacht? Of zelfs nog mooier?

2 opmerkingen:

  1. GEweldige blokken worden dat. Eigenlijk zo simpel en een leuk resultaat. En goed gereedschap is ook het halve werk. Gr. Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi blok. Ik vind het leuk en relax om creatief bezig te zijn. Het geeft mij een soort rust.

    BeantwoordenVerwijderen