Google+ Quiltinspiratie: 1865 passion sampler

zondag 28 februari 2016

1865 passion sampler

De laatste maanden ben ik vrijwel alleen met de babyquilt bezig geweest. Het was dan ook al heel lang geleden dat ik een blokje voor de 1865 passion sampler had gemaakt. Er was een blok dat heel lang in mijn blokkenboek zat, maar nog steeds niet af was. Afgelopen week kwam het er dan eindelijk van!




En natuurlijk kon ik het na zo'n lange tijd niet laten om alles even uit te leggen en uitgebreid te bewonderen. Wat is dit toch een leuke quilt om aan te werken!

Hij wordt ongeveer 180 x 200 cm.




Er moeten zoals je kunt zien nog een paar randjes om de onderste blokken.




Wat is het leuk om al die blokjes weer eens goed te bekijken! Al die leuke stofjes en bedenken hoe leuk het was om het blok te maken!




Ik raak er nu al bijna niet op uitgekeken. Kun je nagaan hoe dat straks zal zijn als hij helemaal af is. Negentig blokjes die ik steeds opnieuw wil bekijken allemaal...




Ik ben heel blij met het kleurenschema. Ik heb me grotendeels laten inspireren door het origineel van Francis Aubert. Meestal wil ik zelf mijn quilts ontwerpen of op zijn minst de kleuren bepalen, maar ik vond het origineel zo mooi dat ik er niet teveel van af wilde wijken. Het enige dat ik na lang twijfelen heb aangepast zijn de randjes rondom de blokken. De blokken komen met de randjes ertussen net wat beter tot hun recht.

3 opmerkingen:

  1. Wat wordt hij mooi! Ik moet ook nodig weer aan de slag, want ik ben ook blijven steken, weliswaar na rij 8 maar dan toch. Hoog tijd om even een spurt te maken. Ik denk dat ik na 9 rijen stop, dan heb ik hem mooi vierkant. Er is ook zoveel dat ik nog wil!
    Groet van Mar

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het is een mooi blok geworden. De kleuren die je gebruikt hebt vind ik mooier dan het voorbeeld. De witte randjes doen het ook goed. Gr. Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het zijn erg mooie blokken. En iedere keer een blok is ook erg leuk om te doen. Je kleurgebruik is super. Ik vind de randjes ook erg mooi er tussen.

    BeantwoordenVerwijderen