Google+ Quiltinspiratie: Show & tell Lohuis Tijhuis

zondag 17 januari 2016

Show & tell Lohuis Tijhuis



Winkel Lohuis Tijhuis


Gisteren was er open dag bij Lohuis Tijhuis in Oldenzaal. Daar hoorde een quilttentoonstelling en een show & tell bij. Iedereen mocht zijn quilts laten zien en er wat bij vertellen.
Ik ben jammer genoeg helemaal vergeten om foto's te maken, dus in plaats daarvan maar de plaatjes van de quilts die ik zelf heb laten zien.


Bloemenquilt


Het is zo leuk om te zien wat voor andere quilts er gemaakt worden en te horen welke verhalen erachter zitten. Ik heb weer veel inspiratie opgedaan!


Log cabin quilt


Rita Dijkstra was er om haar cursussen te promoten. Op de tentoonstelling hingen quilts van haar en van haar leerlingen van de cursus creatief ontwerpen. Ze maakt voornamelijk artquilts, maar oh wat mooi! Ik vind ontwerpen één van de leukste dingen aan quilten, dus misschien ga ik die cursus in de toekomst ook nog eens volgen.

Eén van de quilts die er hingen van Rita was die van de Poaskearls. De Poaskearls zijn een begrip in Twente dat bijna niet uit te leggen is. Ze heeft ze prachtig gevangen in haar quilt. Ik wil niet zomaar een afbeelding van haar plaatsen, daarom een linkje naar haar site:

Poaskearls - Rita Dijkstra

Het was een hele gezellige dag. Na de show & tell nog gezellig zitten nakletsen in de cursusruimte boven de winkel met een kopje thee en nog meer quilts om te bewonderen.


Lone star quilt


Vandaag ga ik weer wat lapjes naaien voor de babyquilt. Eerst nog wat lijntjes printen met Inklingo, en dan weer achter de naaimachine!

1 opmerking:

  1. Ik kon er helaas niet bij zijn. Andere bezigheden. Gr. Dientje

    BeantwoordenVerwijderen