Google+ Quiltinspiratie: Nog snellere methode voor perfecte driehoeken

donderdag 28 januari 2016

Nog snellere methode voor perfecte driehoeken

Driehoekjes zijn mijn favoriete patchworkvorm. Je hebt de methode die ik gebruik om snel perfecte driehoekjes te naaien misschien weleens gezien.

Snel driehoekjes naaien

Nu heb ik een manier gevonden die nog sneller is. Met Inklingo kun je bijna op dezelfde manier perfecte driehoekjes maken, alleen hoef je van te voren geen precieze vierkantjes te snijden. Het enige wat je hoeft te doen is de driehoekjes op stof te printen. In plaats van het los snijden van de driehoekjes, kun je er een contrasterende stof onder leggen. Als je dan over de naden naait en de driehoekjes later uitsnijdt op de lijnen, heb je een heleboel driehoekjes tegelijkertijd.

Hieronder een link naar een filmpje waarin Linda Franz van Inklingo uitlegt hoe het werkt:

Quilting with Inklingo - Half square triangles

Op deze manier heb ik een heleboel driehoekjes tegelijkertijd gemaakt voor de babyquilt waar ik mee bezig ben.

Snel driehoekjes naaien

Wist je dat je Inklingo gratis kunt proberen? Ik heb met de gratis collectie mijn Lone start quilt gemaakt. Ik heb hem deels met de hand en deels met de naaimachine gemaakt.

Snel driehoekjes naaien

Met de button hieronder kom je op de Nederlandse startpagina waar wordt uitgelegd hoe je Inklingo gratis kunt proberen.

Inklingo

1 opmerking:

  1. Heb jij het al eens uitgeprobeerd met driehoekjes op stof printen? Ik zou als de dood zijn dat mijn printer helemaal vast zou lopen!Wel een hele handige manier als je veel machinaal naait (doe ik vrijwel nooit). Groet, Mar