Google+ Quiltinspiratie: Kerstquilt

zondag 6 december 2015

Kerstquilt

Ik had mezelf zo voorgenomen om voorlopig niet met iets nieuws te beginnen. Ik heb nog allemaal mooie werkjes liggen, dus ik heb nog genoeg te doen. Maar ik had zo'n zin om iets moois voor de kerst te maken...

Ik had nog een patroon van Lynette Anderson liggen. Op haar site heeft ze allerlei leuke, gratis patronen staan, waaronder een paar kerstquilts. Ik was meteen verliefd op het rendier met zijn scheve poten van de quilt Christmas Wishes.




En dus ging ik op zoek naar leuke stofjes die ik voor een kerstquiltje kon gebruiken. Rood, groen en beige zijn de hoofdkleuren die ik heb gekozen. De hele middag was ik bezig met knippen en plakken om de applicaties voor te bereiden.




En aan het einde van de middag was dit het resultaat:



Nu nog de ramen en de deur in het huisje voorbereiden en dan kan ik de applicaties gaan vastnaaien.

Het ontwerp van Lynette Anderson is 78" x 84" (oftewel 1.98 x 2.13 meter). Dat is mij veel te groot. Ik maak alleen het middenstuk met een randje eromheen. Ik ben benieuwd of het me lukt om hem voor de kerst af te krijgen. Zo niet, niet getreurd. Dan mag hij volgend jaar aan de muur!

2 opmerkingen:

  1. Leuk quiltje. Heb hem opgeslagen. Wie weet. Ben benieuwd naar jouw resultaat. Gr. Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Tja, die lag dus bij mij ook klaar om dit jaar te maken, maar door de extra drukte met de kleinkinderen is het er niet van gekomen! Grappig dat we voor dezelfde quilt vielen, maar ja, we herkennen immers wel meer bij elkaar! De kindertjes zijn overigens sinds woensdag weer thuis, dus we konden nog net op tijd de kadootjes shoppen voor het S-feest. Ik geloof dat ik de rest van het jaar alleen maar internet ga bij lezen en quilten!
    Liefs van Mar

    BeantwoordenVerwijderen