Google+ Quiltinspiratie: One lovely blog award

maandag 2 november 2015

One lovely blog award



One lovely blog award


Had jij er al eens van gehoord? Van de one lovely blog award? Ik niet, totdat ik werd genomineerd door Valerie van Eveninginthegarden. Uiteraard voel ik me heel vereerd dat ze me deze prijs heeft toegekend!
Ik ken Valerie (alias Scooquilt) van internet, via onze blog. Ze heeft me op een gegeven moment uitgenodigd voor een quiltgroep op Twitter, de Twilters. Nu ben ik niet zo actief op Twitter, dus ik volg haar eigenlijk voornamelijk via Facebook en haar blog. Ze naait supersnel, de ene mooie quilt na de andere. Neem vooral eens een kijkje op haar blog!

De lovely blog award is een award die je mag doorgeven aan vijf andere bloggers.

Er zijn een aantal regels verbonden aan deze award:

  1. Bedank de blogger die je heeft genomineerd. 
  2. Zet de afbeelding/banner op de je blog.
  3. Deel 7 weetjes over jezelf.
  4. Nomineer 5 bloggers die je bewondert en laat ze dat weten in een reactie op hun blog. 
Wat een regels hè? En laat ik daar nou helemaal niet van houden. Het lijkt een beetje op een kettingbrief van vroeger, alleen is het nu digitaal. Natuurlijk voel ik me heel vereerd dat Valerie aan mij gedacht heeft, maar al die regeltjes...

Toch wil ik hier wel aan mee doen. Er zijn een aantal blogs die ik heel trouw lees en waar ik altijd veel plezier aan beleef. Ik heb besloten om vooral blogs te kiezen die mij sterk geïnspireerd hebben en waarvan ik hoop dat ze ook anderen inspireren. 

Eerst eens die 7 weetjes over mij:
  1. Naast quilten, houd ik erg van lezen. Thrillers, romans, als er maar letters instaan!
  2. Ik werk fulltime op een accountantskantoor als finance & control consultant. Quilten en bloggen doe ik dus voornamelijk 's avonds en in het weekend. 
  3. Vanaf jonge leeftijd was ik al bezig met lapjes en draad en naald. Barbie kleertjes en etuitjes waren de eerste maaksels met de naaimachine en met de hand.
  4. Ook breien vond ik als kind heel leuk. Tegenwoordig doe ik het bijna niet meer, omdat ik niet zo goed weet wat voor bruikbaars ik ervan kan maken. Bovendien neemt het quilten het grootste deel van mijn vrije tijd in beslag. 
  5. Ik ben pas begonnen met yoga. Ik was op zoek naar een manier om beter te leren ontspannen en yoga helpt daarbij. 
  6. Ik heb de ziekte van Crohn. Op het moment gaat het supergoed, maar ik heb periodes gehad dat ik erg ziek was. 
  7. Ik houd ontzettend van de natuur. Voor mij is er bijna niets mooiers te bedenken dan samen met man en hond de natuur in te gaan en een heel eind te lopen. (En als ik dan bij thuiskomst nog wat met mijn lapjes kan spelen, ben ik een gelukkig mens!)
Pfoe, dat was nog niet zo makkelijk! Nu nog de 5 andere bloggers nog kiezen die die ik bewonder. Ik hoop dat ik niemand beledig door zijn/haar blog niet uit te kiezen! Hieronder in willekeurige volgorde:
  1. http://estheraliu.blogspot.nl/ Esther deelt haar kennis ruimhartig met iedereen. Ik geniet altijd van haar blogjes en heb al veel van haar geleerd!
  2. http://juudsquilts.blogspot.nl/ Eén van de gezelligste blogs van Nederland. Ik word altijd vrolijk van de blogjes van Judith en af en toe komen er hele goede tips voorbij!
  3. http://supergoof-quilts.blogspot.nl/ Eén van de mooiste sfeerblogs over quilten in Nederland. Als ik me een dag wat minder goed voel, ga ik vaak even kijken of er nog een berichtje van supergoof is. Daar krijg ik altijd zo'n warm, blij gevoel van... Eerlijk gezegd heb ik even getwijfeld of ik haar zou nomineren, omdat iedere quilter in Nederland supergoof al kent volgens mij. Maar ze verdient het natuurlijk meer dan wie ook om hier tussen te staan! 
  4. http://creativemrssutherland.blogspot.nl/ Creative mrs Sutherland, oftewel Mar, heb ik leren kennen via onze blogs. Inmiddels is ze een lieve penvriendin geworden (via mail uiteraard). Ze blogt niet zo vaak, maar als ze het doet is het altijd genieten. De brieven aan Jane zijn niet te versmaden.
  5. http://www.lisanneleeft.nl/ Dit is geen quiltblog, maar ik word altijd heel vrolijk van de blogpostjes van Lisanne. Ze is 23 en heeft de ziekte van Lyme. Ze is erg ziek, maar op de één of andere manier weet ze altijd de positieve dingen in het leven te zien. Heel inspirerend of je nou ziek bent of gezond!

Mocht je nou helemaal geen zin hebben om mee te doen, dan snap ik dat. Ik heb er zelf ook even goed over moeten nadenken. Toch wilde ik de blogs die mij inspireren graag met iedereen delen en jullie zo een beetje in het zonnetje zetten. 




2 opmerkingen:

  1. I know this is a little odd, like a chain letter, but I'm glad you did it. I don't like to talk about myself, either. I'd rather just sew my quilts!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik zou de twijfel ook hebben. Het is leuk dat je genomineerd bent, maar je wordt ook gevraagd dingen te vertellen die je misschien niet kwijt wilt. Je hebt het mooi verwoord. gr. Dientje

    BeantwoordenVerwijderen