Google+ Quiltinspiratie: Inspiratie en baltimore album quilt

zondag 22 november 2015

Inspiratie en baltimore album quilt

De laatste weken had ik weinig zin in quilten. Ik had het druk en als ik even tijd had voor mezelf had ik meer zin in een goed boek dan in quilten. Afgelopen weekend vroeg ik me af hoe dat kwam. Ik vond het jammer, omdat ik normaal gesproken toch zoveel plezier beleef aan het werken met stofjes.

Ik denk dat ik te streng voor mezelf was. Ik ben bezig met een nieuwe babyquilt voor het kindje dat mijn zus verwacht in het voor jaar van 2016. Omdat ik er zeker van wilde zijn dat hij op tijd zou afkomen, had ik besloten om voorlopig alleen aan die quilt te werken. Maar dat werd saai! Ik was alleen maar bezig om steeds hetzelfde blok te naaien. Het moeten er 25 worden en ik heb er nog maar 12 af.


Babyquilt


Eigenlijk zat ik dus gewoon op een dood punt. Ik had mijn creativiteit aan banden gelegd en in plaats van te genieten van het bezig zijn met stofjes, had ik mezelf in een soort productiemodus gedwongen. Zo ging de lol er snel van af!

Daarom besloot ik om toch maar weer eens een ander projectje tevoorschijn te halen. Ik koos voor een applicatieblok waar ik in de zomer mee was begonnen. Het is een blok voor een Baltimore album quilt waar ik al eens eerder iets over heb geschreven.

Zover was ik er in in de zomer mee gekomen.


Blok voor Baltimore Album quilt


Doordat al mijn aandacht de laatste tijd uitging naar de babyquilt, heeft dit blok drie maanden zo in de kast gelegen. De blaadjes waren gelijmd, maar nog niet allemaal vastgezet.

Zaterdag heb ik de laatste blaadjes vastgezet en de besjes op hun plaats geplakt. Je kunt nu al mooi zien hoe het blok er straks uit zal zien.


Blok voor Baltimore Album quilt


De eerste besjes zijn nu geappliceerd. Langzamerhand de andere besjes appliceren en dan de steeltjes nog borduren en mijn eerste Baltimore Album blok is af!

Dit blok met zijn vrolijke kleurtjes maakt dat mijn creativiteit vanzelf weer gaat stromen. Ik krijg meteen zin om een volgend blok te gaan maken. Het is heel veel werk en voorlopig werk ik er maar af en toe aan, maar het is wel een ontzettend leuk project!

Ik merkte dat ik ook vanzelf weer zin kreeg om verder te gaan met de babyquilt. Voorlopig ga ik me maar eens richten op de bloemetjes in de blokken aan de zijkant. Dan krijg ik vast vanzelf ook weer zin om de patchworkblokken te gaan naaien.

2 opmerkingen:

  1. Toch maar afwisselen en jezelf niet zo aan banden leggen. Soms een moeilijke opgave, vooral wanneer er weer iets moois op je pad komt, haha. Gr. Dientje / Dini

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Tja, het moet wel leuk blijven. En geen werk worden. Baltimore ziet er mooi uit, lijkt me wel heel lastig.

    BeantwoordenVerwijderen