Google+ Quiltinspiratie: Vakantie, UFO's en WIP's

vrijdag 11 september 2015

Vakantie, UFO's en WIP's

Ik heb vakantie. Eindelijk! Ik weet dat de meeste van jullie allang weer aan het werk zijn, maar ik mag nu drie weken mijn eigen tijd in delen!
We gaan niet weg, dus ik had van te voren bedacht dat ik heel veel tijd zou hebben om leuke dingen te doen en natuurlijk heel veel te quilten. Dat laatste valt een beetje tegen. Bijna elke dag gaan we wel wat leuks doen, dus er komt nog weinig van extra quilttijd. Maar dat geeft niet. De vakantie is er om uit te rusten en nieuwe inspiratie op te doen toch? En met die inspiratie zit het wel goed. Mijn hoofd tolt alweer van alle nieuwe ideeën die ik heb. 

Ik heb mezelf voorgenomen om eerst een aantal dingen af te maken in de vakantie, zodat ik daarna ook weer met iets nieuws mag beginnen. De eerste is bijna af. Het is een verassing voor iemand, dus ik kan hem nog niet laten zien. Een tijdje terug, heb ik al dit voorproefje op mijn blog gezet. 


gequilte verenkrans


Vandaag laat ik een heel klein stukje zien van één van de blokken toen ik de quilt aan het naaien was. Dan krijg je vast een ideetje van de kleuren die ik gebruik. 


Patchwork blok


En dan heb ik nog deze liggen:


Klokhuis quilt


De klokhuisjes heb ik allemaal in rijen aan elkaar gezet en toen in de kast gegooid. Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet zo heel enthousiast ben over deze quilt. Ik ben er bij wijze van proefje mee begonnen om English paper piecing eens uit te proberen. Dat vond ik superleuk om te doen en daardoor ben ik ermee doorgegaan om er een hele quilt van te maken. Van te voren had ik niet zo heel goed nagedacht over het ontwerp en de kleuren. Gaandeweg heb ik hem zo mooi mogelijk gemaakt, maar ik vind hem niet bijzonder. 
Toch wil ik de top in ieder geval afmaken. Of ik hem ook ga doorquilten weet ik nog niet zo goed. Ik besteed mijn tijd eerlijk gezegd liever aan leukere projecten waar ik enthousiaster over ben. Maar dat vind ik ook wel weer zonde van alle energie en stofjes die erin zitten. Ik kan eerlijk gezegd niet zo goed tegen UFO's (unfinished opbjects). Maar goed, in de vakantie wil ik dus de rijen aan elkaar naaien, zodat de top in elkaar zit. Dan is die last in ieder geval weg.  


Verder wil ik natuurlijk weer wat blokjes voor de 1865 passion sampler maken, Ik heb nog een half af blokkenboek liggen, wat ik wil afmaken, de summer sal 2015 die ik nog verder moet borduren en nog een blok van de Baltimore Album quilt waaraan ik ben begonnen. En dan heb ik nog al die nieuwe ideeën. Voor één van die ideetjes ben ik bezweken. Ik heb de stof besteld via internet, dus het zou zomaar kunnen dat ik daar ook vast een beginnetje mee ga maken in de komende weken...


4 opmerkingen:

  1. Je klokhuisjesquilt vind ik, hoewel je zelf niet echt superblij ermee bent, heel erg mooi. Al lezende concludeer ik dat je nog heel veel leuks "onder constructie" hebt... Je sneak peak van het cadeau is heel mooi, wat een mooi quiltpatroon! Leuke stofjes ook. Een hele fijne vakantie, rust lekker uit en doe alleen waar je zin in hebt (het is tenslotte vakantie!)!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind de quilt wel erg leuk worden. Fijne vakantie en leuke plannen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. I like your clock house quilt! Maybe it just needs the right border fabric. Enjoy your vacation!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoezo rustig aan doen? Al die projecten die er liggen of komen, haha. Fijne vakantie en alvast veel plezier in Deventer.
    Groet, Dini.

    BeantwoordenVerwijderen