Google+ Quiltinspiratie: 1865 Passion Sampler Quilt

donderdag 24 september 2015

1865 Passion Sampler Quilt

Deze week geen nieuwe blokjes. Ik ben namelijk eindelijk gezwicht voor het idee van tussenbanen tussen de blokken.

Ik heb er een tijdlang over getwijfeld, omdat het destijds (in de 19e eeuw) volgens Barbara Brackman niet gebruikelijk was om tussenbanen tussen quiltblokken te naaien. Omdat mijn met zorg genaaide blokken zoveel mooier uitkomen als ik er randjes tussen maak, heb ik toch  besloten om het wel te doen.
En dat is nog best een werkje voor de 23 blokken die ik nu gemaakt heb...




Voor de randjes heb ik gekozen voor gewone offwhite effen stof en voor de kleine vierkantjes heb ik een mooi oudroze gebloemd stofje gekozen, bijna tegen beige aan. Past mooi bij de sfeer van de blokken die ik tot nu toe gemaakt heb.





Het is leuk om de blokken aan elkaar te zien. Je krijgt zo al echt een goed idee van hoe de quilt er straks uit zal zien.




Ik ga nog even wat tussenbanen naaien. Hopelijk kan ik je volgende week nog wat meer blokken aan elkaar laten zien!

5 opmerkingen:

  1. Goede keuze om te gaan voor tussenbanen. Ook mooie stof gekozen. Met tussenbanem straalt het meer rust uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De banen ertussen geeft een goede balans aan het geheel. Het origineel is idd druk zonder de banen. Mooie kleuren. Gr. Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Verstandige beslissing en goede keus Marlies! 't Is even een werkje, maar als je straks "bij" bent wordt het een makkie, en je hebt geen rondslingerende losse blokken meer! Het bespaart je ook de ellende van aan het eind alles nog aan elkaar te moeten zetten. Dat vind ik altijd zo'n rotklus!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Die tussenbanen geven de blokjes net dat extra, mooi!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. wat een leuke blokken en die tussenbanen tussendoor doen, heel verstandig! doe ik ook met mijn nearly insane, scheelt achteraf heel wat werk!

    BeantwoordenVerwijderen