Google+ Quiltinspiratie: Summer sal 2015

zondag 23 augustus 2015

Summer sal 2015


Summer SAL 2015


Een paar weken geleden vertelde ik dat ik was begonnen met het borduren van een merklapje van Atelier Soed idee. Het is een stich-a-long waarbij in de zomer elke week een deel werd gepubliceerd op het blog van Soed idee.

Afgelopen week werd het zesde en laatste deel geplaatst, maar ik loop nog steeds een beetje achter. (Ik ben ook wat later begonnen.) Intussen ben ik halverwege deel 4.




De randjes vind ik het leukste om te borduren. En de blokjessteek is ook leuk om te doen. Hieronder een detailfoto van de letters die in de blokjessteek geborduurd zijn.




Vorige keer vertelde ik al dat ik het merklapje in een quiltje wil gaan verwerken. Ik heb een aantal ontwerpen in EQ7 gemaakt. In eerste instantie dacht ik dat ik wist welk ontwerp het moest worden, maar ik ben nu toch weer aan het twijfelen.

Hieronder kun je de ontwerpen zien waar ik tussen twijfel. Het middenstuk wordt natuurlijk anders. Ik vond in EQ7 een stof die geborduurd leek in rood/wit, zodat de sfeer aardig goed benaderd wordt.


Ontwerp 1:



Ontwerp 2:



Ontwerp 3:



Ik ben benieuwd welke jij het mooiste vindt. Misschien kunnen jullie me helpen om een keuze te maken?





Van dit bericht heb ik een link geplaatst op:
http://fortworthfabricstudio.blogspot.nl/
http://blog.richardandtanyaquilts.com/search/label/LAFF
http://quiltingreadersgarden.blogspot.nl/
http://www.pinkdoxies.com/

4 opmerkingen:

  1. Leike sal. Ik zou demk voor de tweede gaan, springt het borduurwerk lekker uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik zou ook voor nr. 2 gaan; die spreekt het meest!
    Fijne zondag!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ik kies voor nummer 3, benieuwd wat je uiteindelijk gaat kiezen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik zou zelf nummer 1 kiezen, ik vind daar het borduurwerk het beste geaccentueerd worden. Ook hier benieuwd welke je gaat kiezen, de adviezen hier helpen je volgens mij niet echt...

    BeantwoordenVerwijderen