Google+ Quiltinspiratie: Summer sal 2015

zaterdag 1 augustus 2015

Summer sal 2015

Op het blog van Soed Idee kan je deze zomer elke week een deel van een borduurpatroon downloaden. Het is een merklapje dat Toska Parthum in 1895 heeft gemaakt. Heel leuk!


Merklap sal 2015 Toska Parthum


 De stich-a-long is al drie weken bezig en ik ben pas vorige week begonnen, dus ik loop al een eind achter. Normaal gesproken maak ik me daar niet zo druk om, omdat dat betekent dat ik lekker in mijn eigen tempo kan werken, maar nu kan ik het niet zo goed hebben. Ik zie al die mooie randjes op facebook voorbij komen en dan wil ik ook!

Zo ver ben ik tot nu toe gekomen:



Mijn vorderingen met de summer sal 2015


Het origineel is in twee kleuren, maar ik vind het mooier om hem helemaal in (donker)rood te maken.

Mijn vorderingen met de summer sal 2015


Uiteindelijk wil ik het lapje gaan gebruiken als middenstuk/medaillon in een quiltje. Het ontwerp daarvoor heb ik al gemaakt.

Ik ben nu bezig met het deel van week twee. Deel drie is geprint en ligt te wachten. Eigenlijk wil ik die voor woensdag klaar hebben, want dan komt het volgende deel alweer online. Maar of dat gaat lukken?


4 opmerkingen:

  1. Inderdaad heel leuk om te doen. Ik wacht ongeduldig tot woensdag, dan kan ik weer verder.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Inderdaad heel leuk om te doen. Ik wacht ongeduldig tot woensdag, dan kan ik weer verder.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zal ik, zal ik niet? Ziet er in elk geval veelbelovend uit! Groet, Mar

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ben het inderdaad al tegengekomen, ziet er leuk uit! En je hebt er al een plan voor, ben nu al benieuwd naar het resultaat!

    BeantwoordenVerwijderen