Google+ Quiltinspiratie: Quilts in huize Mansveld

woensdag 1 juli 2015

Quilts in huize Mansveld

Schreef ik in een vorig bericht dat manlief geen quilts over de bank wilde hebben? Intussen is hij helemaal om. Als je onze huiskamer binnenkomt weet je meteen dat hier een quilter woont!

Na de blog van vorige keer, (ik wilde graag een quilt over de bank hangen, maar ik dacht dat mijn lief dat rommelig vond), werd duidelijk dat er sprake was van miscommunicatie. Manlief associeerde de quilt over de bank met fel gekleurde dekens op de bank uit de zeventiger jaren. Dat vond hij geen leuke associatie. Hier doet ons leeftijdsverschil zich gelden (twintig jaar), want in de jaren zeventig werd ik net geboren...

Manlief vindt mijn quilts echter prachtig! Dat wist ik wel, want hij uit zijn lof zeer regelmatig en moedigt me aan waar hij kan. Alleen wist hij niet zo goed wat hij moest met al die quilts in huis, behalve eronder kruipen als hij het koud heeft...

Mijn Lonestar quilt hangt al een tijdje in de huiskamer.


Lonestar quilt


Maar nu hebben we ontdekt dat het ook hartstikke leuk staat om de quilts over de stoelen bij de eettafel te hangen. En dat doet mijn lief helemaal niet aan de jaren zeventig denken!


Quilts over eetstoelen


Ik vind het een leuk sfeerplaatje zo. Als ik de kamer binnenkom word ik meteen vrolijk van die gezellige quilts!

En als ik dan toch foto's laat zien, ook nog even een foto van de lamp boven de tafel. Anderhalf jaar geleden verhuisden we naar dit huis en zocht mijn lief deze lamp uit. Hij heeft echt wel smaak! Ik was meteen om toen ik de schattige bloemenstofjes aan de binnenkant zag. Leuk hè? Die ouderwetse kapjes in een moderne variant. Ik vroeg me af waarom ik er zelf niet op was gekomen...


Lamp


Verder ben ik natuurlijk ook nog druk met quilten. Zoals je kunt zien hebben we achter de grote houten kast paneelgordijnen gehangen. Dat is omdat er achter die kast een lelijke houten muur met bobbelglas erboven schuilgaat. Ik vind de paneelgordijnen alleen niet zo mooi.

Hoe leuk zou het zijn als ik daar een mooie (neutrale) quilt zou ophangen. Hij gaat dan wel grotendeels schuil achter de kast, daarom zit ik te denken aan een eenvoudige quilt die niet al te druk is.

Zaterdag op de stoffenmarkt zag ik een aantal beige lappen. Weliswaar geen echte quiltstof, maar wel mooi voor een wandkleed. Ik heb al even een blok geprobeerd.


Courthouse steps blok


Hoewel ik de neutrale kleuren mooi vind voor dit doel, wil ik toch een duidelijker contrast in het blok. In EQ7 heb ik een simpel ontwerp gemaakt van hoe ik wil dat het gaat worden. Ik gebruik uiteraard meer dan twee stoffen, maar dit subtiele kleurcontrast wil ik graag bereiken.


Courthouse steps quilt


De muur is 2,65 x 2,10 meter, dus het wordt een aardige lap. Ik weet niet precies hoe ik dit project er nu weer bij ga doen, maar misschien is het wel lekker om na de klokhuisjes weer een lekker simpel project te hebben waar ik niet bij na hoef te denken.



3 opmerkingen:

  1. I love the quilts on the backs of the dining room chairs! I really like the way your house is decorated, including that lamp. I am trying to declutter here. I do have plenty of wall space for quilts. And a husband who doesn care.
    And I hate how Google Translator messes up your posts so badly. Wish it did better.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. I love the quilts on the backs of the dining room chairs! I really like the way your house is decorated, including that lamp. I am trying to declutter here. I do have plenty of wall space for quilts. And a husband who doesn care.
    And I hate how Google Translator messes up your posts so badly. Wish it did better.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thanks Valerie! And what a shame Google Translator does such a bad job. Maybe I shoud consider writing in both English and Dutch. Although I don't know if the difference would be that noticable. My English is not that good anymore...

      Verwijderen