Google+ Quiltinspiratie: Quilten in de ring

dinsdag 21 juli 2015

Quilten in de ring

Vorige week liet ik je zien dat ik was begonnen met het handmatig doorpitten van de omslag van mijn blokkenboek.

Afgelopen week ben ik daar mee verder gegaan. Het is veel werk en het lukt nog niet zo goed als ik graag zou willen. Natuurlijk had ik eigenlijk met een oefenlapje moeten beginnen in plaats van op iets wat ik echt wil gaan gebruiken, maar daar had ik geen geduld voor.


Quilten in de ring


De steekjes zijn naar mijn mening nog veel te groot en soms ook wat scheef. De beweging heb ik inmiddels wel te pakken, maar het kleiner maken van de steekjes lukt nog niet, dat zie je hieronder wel. Het stuk dat gequilt is voelt inmiddels wel heerlijk zacht aan!


Quiltsteekjes




Laatst keek ik weer even ter vergelijk naar foto's op internet van quilts die met de hand zijn doorgepit. Dat moet ik voorlopig maar even niet doen, want dat is zo frustrerend! Sommige quilters kunnen zulke mooie kleine regelmatige steekjes maken, dat wil ik ook kunnen!

Voorlopig is het gewoon een kwestie van stug doorgaan denk ik. Oefening baart kunst zeggen ze, dus daar hoop ik dan maar op...

2 opmerkingen:

  1. I think it looks great. Hand quilting is a skill which must be learned by patience and practice. Don't fret about it, you'll get there eventually. I was told that to be a good hand quilter you must do at least 20 minutes a day, everyday

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ervaren quiltsters zeggen dat het gewoon een kwestie van meters maken is. Je post is zo herkenbaar... Ik worstel ook met die (naar mijn idee) grote steken, mijn vingers protesteren na pak em beet een uur en ik zie er soms echt tegen op mijn quilt in de ring te doen en aan de slag te gaan. Dus ik hoop met je mee!

    BeantwoordenVerwijderen