Google+ Quiltinspiratie: Klokhuisjes

dinsdag 14 juli 2015

Klokhuisjes

Afgelopen weekend heb ik de klokhuisjes nog maar eens uitgelegd. Alle randjes zitten eraan.


Klokhuis quilt


Er moeten nog een paar donkerblauwe blokken aan elkaar en dan kan ik de rijen aan elkaar gaan zetten. Altijd een beetje een apart moment als een quilttop (bijna) klaar is. Aan de ene kant zal het een opluchting zijn, want soms heb ik helemaal geen zin meer in klokhuizen. Maar ik heb er zo lang aan gewerkt. Het was zo automatisch om 's avonds op de bank even een paar klokhuisjes aan elkaar te naaien.
Natuurlijk wordt de leegte meteen weer opgevuld door nieuwe quilts en idee├źn. Ik zal er dan ook niet lang om treuren hoor!


Klokhuisjes


Oeps! Ik zie dat er nog een randje mist...


Rand klokhuis quilt


De zijkanten van deze quilt vind ik zo leuk! Door de klokhuis vorm ontstaat er automatisch een gegolfde rand. Het zal wel even lastig worden met het aanzetten van de binding, maar die golven wil ik eraan houden!


Dit bericht link ik bij:
Freshlypieced.com
Estheraliu.blogspot.nl
Shecanquilt.ca

10 opmerkingen:

  1. Heerlijk gevoel als een top klaar is! Alhoewel dat niet altijd zo is, want als er flink afwisseling zit in de blokken kan je hetzelfde gevoel overvallen als dat je een dik boek uit hebt, en je wilt zo graag verder met het verhaal. Gelukkig heb je je alweer laten verleiden tot iets nieuws, en dat is ook een heerlijke uitdaging. Heb je trouwens gezien dat Wilma weer blogt? Lekker weer een koffieadresje.....
    Groet, Mar

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooi effect krijg je door die klokhuisjes, ziet er heel bijzonder uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. The quilt looks great. I love the wavy edge

    BeantwoordenVerwijderen
  4. The quilt looks great. I love the wavy edge

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een vrolijke quilt. Heb je blog gevonden. Leuke blog. En je heb er een nieuwe volger bij.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wow! Your piecing is absolutely perfect! Beautifully done.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. I enjoy epp but haven't tried the core shape. SO much work here, yet pleasant to do too.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Your quilt is very interesting. I like the waves. I've never tried apple core blocks, they are on the list but the list keeps getting longer.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. This is so lovely, it just draws you in - they look so beautifully 'woven' to me, and I love that feel

    BeantwoordenVerwijderen
  10. This looks amazing and I hope you do keep your wavy edge - have you thought about using a faced edging instead of binding it? Looking forward to seeing it finished and thanks for linking up to #scraptastictuesday

    BeantwoordenVerwijderen