Google+ Quiltinspiratie: Borduren

vrijdag 24 juli 2015

Borduren

Vandaag geen quiltgerelateerd bericht. Ik zie namelijk tegenwoordig op internet en pinterest zulke mooie geborduurde merklappen langskomen. En die hebben een hoog 'dat wil ik ook doen' gehalte!

Omdat het al weer even geleden was dat ik heb geborduurd, besloot ik met iets kleins te beginnen.


Borduurwerkje


Hij is nog niet helemaal klaar. Tussen alle groene blaadjes moeten nog roze bloemetjes komen.
Ik heb al een ideetje wat ik ermee ga doen als het klaar is. Als het goed lukt zal ik het hier laten zien over een tijdje.

Borduren kost veel tijd! Nu ben ik natuurlijk nog niet zo handig als diegenen die dit regelmatig doen. Bij dit patroontje stond dat het twee à drie uur zou kosten om het te maken. Ik geloof dat ik er inmiddels al twee keer zo lang mee bezig ben... Dat is niet erg. Het is leuk om te doen en daar gaat het om toch?


2 opmerkingen:

  1. Borduren blijft leuk. Mij lukt het ook nooit binnen de geschatte tijd. Ik wil de achterkant van het borduurwerk te mooi hebben. Maar vind het zo relax om te doen. Mocht je toe zijn aan grotere boruurwerken. Dan is heaven and earth design erg leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha, ha, ik heb net sinds een paar dagen het patroon binnen van de Rose Quaker, zodat ik weer eens lekker kan borduren. Door de hond en de kleinkinderen die hier even gelogeerd hebben ben ik er nog niet aan toe gekomen, maar ik sta te trappelen!
    Dit ziet er leuk uit Marlies, alben je nog niet klaar. Soms zijn borduurwerkjes ook zo leuk in een quilt, of als label aan de achterkant. Nu heb ik weer extra zin! Eerst echter met manlief een krimi kijken, dan is de hond ook mak.
    Fijn weekeinde, Mar

    BeantwoordenVerwijderen