Google+ Quiltinspiratie: 1865 passion sampler

zondag 19 juli 2015

1865 passion sampler

Misschien heb je wel gezien dat ik begonnen ben met de 1865 passion sampler quilt. 
Vandaag wil ik je wat blokjes laten zien. Ze zijn zo leuk om te maken!


Blok 3 1865 passion sampler


Steeds al ik er één af heb ga ik weer op mijn gemakje nieuwe stofjes uitzoeken voor een nieuw blokje. 

Blok 4 1865 passion sampler


Natuurlijk is het ene blok leuker dan het andere.


Blok 5 1865 passion sampler


Maar dat is niet erg. Bij elkaar wordt het straks toch een mooie quilt. 


Blok 6 1865 passion sampler


Superleuk om al die mooie blauwe, beige en roze stofjes uit te zoeken. En af en toe mag er een stukje rood of bruin in. 

Blok 7 1865 passion sampler


Ik heb nog niet zoveel ervaring met het naaien met de hand, dus deze sampler is een hele goede oefening. 

Quilt 1865 passion sampler


Zo zie je hierboven de eerste ronde naadjes die ik met de hand heb genaaid. Dat was eigenlijk minder moeilijk dan ik altijd had gedacht.

Ik ben er nog niet uit of ik een randje tussen de blokken ga maken. In het origineel van France is dat niet gedaan, maar de blokken komen waarschijnlijk beter tot hun recht als ik dat wel doe. Hier nog even een fotootje van het origineel voor als je het niet precies meer weet. 




Toch ook wel erg mooi zo! Ik denk er nog even wat langer over na voordat ik de blokjes aan elkaar ga zetten. 

Mocht je de 1865 passion sampler ook willen maken, dan kun je de patronen downloaden op Passionpatchwork.wordpress.com


3 opmerkingen:

  1. Quilten met de hand is fijn he? Ik vind het ook leuk om verschillende blokken te maken. Je hebt al veel mooie blokken. De stofjes zijn ook leuk bij elkaar. Ik geloof dat ik ook tussen de blokken een rand zou doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooie blokjes! De stofjes vormen een hele mooie combinatie. Ik patch zelf ook met de hand, mijn quiltjuf leert me niets anders ;). Het is een heerlijk werkje, lekker op de bank met een kopje thee. Ik denk dat met een randje de blokjes nog meer tot hun recht komen. Maar gelukkig heb je nog een hele tijd. Ik heb mijn sampler al op mijn WIMlijst staan...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. This is a very interesting quilt project. Are you sewing every block by hand as the original was? It's looking very neat and like the original.

    BeantwoordenVerwijderen