Google+ Quiltinspiratie: 1865 passion sampler

zaterdag 11 juli 2015

1865 passion sampler

Nu  mijn klokhuisjes quilt bijna af is, mag ik van mezelf naar nieuwe projecten kijken. Op het blog van Mar (Schatten van de suydersee) kwam ik blokjes tegen van de 1865 sampler quilt. Alleen de naam maakte me al nieuwsgierig!

Na even googlen kwam ik uit op het sfeervolle blog van France Aubert: Passion patchwork. Lang leve google translate, want ze schrijft in het Frans!

Ze heeft een sampler ontworpen met blokken uit de periode van de Civil war. Een aantal heeft ze van Barbara Brackman overgenomen en ze heeft een aantal blokken toegevoegd die typerend zijn voor die tijd.


1865 passion sampler quilt
1865 passion sampler van France Aubert (passionpatchwork.wordpress.com)


Mooi is hij he? Deel van de charme is natuurlijk de kleurencombinatie die France gebruikt heeft. Normaal gesproken vind ik het altijd leuk om zelf een draai aan een patroon te geven door andere kleuren te gebruiken. In dit geval denk ik dat ik wel in de buurt van haar kleuren zal blijven.
Ik vind het altijd een beetje genant om toe te geven, maar ik vind alles dat roze is echt geweldig! Van kinds af aan heb ik roze altijd mooi gevonden. En in deze quilt zit lekker veel roze dus ik kan me helemaal uitleven.

Elke twee weken plaatst France de patronen van twee blokken op haar blog. De blokken zijn 18 x 18 cm en de hele quilt wordt 164 x 182 cm. Gelukkig hoef je voor de uitleg van de patronen geen Frans te begrijpen, want dan zou het wel heel lastig worden!
Ze is inmiddels al bij blok 51 en 52, maar dat vind ik het niet erg. Ik vind het wel fijn dat ik gewoon in mijn eigen tempo kan werken in plaats van dat ik moet wachten.

Hieronder zie je de eerste twee blokken die ik gemaakt hebt.


blok 1 1865 passion sampler quilt


blok 2 1865 passion sampler quilt


1 opmerking:

  1. Helemaal leuk! Ik blijf qua kleur ook redelijk in de buurt, met af en toe een vleugje rood, want het is tenslotte de Passion Sampler! Nu ik er weer volop mee bezig ben vind ik het ook wel weer een heerlijke quilt om te maken. Ik hou sowieso van samplers, want ieder blokje is weer anders.
    Succes, en ik ben benieuwd wat je er van brouwt!
    Groet, Mar

    BeantwoordenVerwijderen