Google+ Quiltinspiratie: WIP: klokhuisjes quilt

dinsdag 30 juni 2015

WIP: klokhuisjes quilt


Ik ga als een speer met de klokhuizen! In de vorige blog over de klokhuisjes quilt was dit de laatste stand van zaken:


klokhuis quilt


Inmiddels heb ik de roze en lichtblauwe blokken in rijen aan elkaar gezet. In de foto hieronder heb ik de losse blokken weggelaten, maar ik denk dat je het idee wel krijgt zo.


klokhuis quilt


Nu verder met de randjes om de rode blokken. Daarmee ben ik nu ongeveer op de helft.


klokhuis blok


Over het blok hieronder twijfelde ik in eerste instantie of hij mocht blijven. Toen ik begon met de klokhuisjes gebruikte ik allerlei kleuren door elkaar, met afwisselende donkere en lichte blokken. Al snel zag ik dat het niet mooi werd. Veel te druk!
Dus heb ik een aantal blokken geëlimineerd en me voor de rest beperkt tot Rood, donkerblauw, lichtblauw en lichtroze. Als achtergrond heb ik overal (verschillende) beige stofjes gebruikt.


klokhuis blok


Dit blok is dus weliswaar rood, maar heeft lichte achtergrondblokken in plaats van beige zoals de rest. In eerste instantie wilde ik hem eruit gooien, maar ik zag dat het in het geheel toch wel oké was. Het valt eigenlijk helemaal niet op en maakt de quilt misschien wel zelfs iets interessanter.
In de bovenste foto van deze blogpost kun je hem terugvinden met wat zoekwerk en als je goed oplet zul je zien dat er nog een paar kleine afwijkingen in de blokken zitten.

Ik hoop dat ik je volgende keer kan melden dat de rode blokken ook in rijen aan elkaar zitten. Dan moet ik alleen nog de randjes om de donkerblauwe blokken maken en daarna kan ik de rijen aan elkaar naaien!




Dit bericht link ik op de volgende pagina's:
Eshteraliu.blogspot.nl
http://needleandthreadnetwork.blogspot.nl


3 opmerkingen:

  1. What an interesting quilt! The rows look beautiful all sewn together.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Beautiful quilt; it looks complicated, but as I looked through the photos, it perhaps is not as challenging as I originally thought....

    Thanks for posting to TN&TN.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Such interesting blocks, they're beauties

    BeantwoordenVerwijderen