Google+ Quiltinspiratie: Irish circles!

zaterdag 27 juni 2015

Irish circles!

Heb je die Irish circles quilt al voorbij zien komen op andere quiltblogs? Het is een ontwerp van Karen Cunningham en geïnspireerd op een antieke quilt van Jane Pizar. Het patroon is niet los verkrijgbaar, maar in de winkel van Petra Prins kun je lessen volgen om hem te maken. En daar heb ik me voor opgegeven!

Vanaf september ga ik cirkels maken en zullen jullie ze hier tegenkomen op mijn blog! Het lijkt me super gezellig om met een groep aan dezelfde quilt te werken, waarbij ieder zijn eigen kleuren kiest.

Afgelopen week reed ik voor het eerst naar de mooie winkel van Petra Prins. Ik had al verhalen op internet gelezen over hoe gezellig het daar was en wat een mooie stoffen ze had liggen. Het was echt overweldigend! Eigenlijk zou je gewoon een paar uur moeten uittrekken om alles goed te kunnen bekijken. Ik had alleen even een rood lapje nodig, maar als je zomaar eens gaat kijken wat ze allemaal voor moois hebben kom je ogen tekort. Heel moeilijk om dan een keuze te maken lijkt me!

Ik moest even zoeken om de winkel te vinden en toen ik uiteindelijk het goede straatje in liep, zag ik al van ver een schitterende quilt gedrapeerd op een rekje voor de winkel. Ik voelde dat ik meteen een grote glimlach op mijn gezicht had. Apart hoe een quilt zoveel gevoel kan opwekken. Niet alleen was hij natuurlijk prachtig om te zien, maar het voelt ook meteen zo eigen. Daar bij die quilt moest ik zijn!

Omdat ik geen foto's van de Irish quilt heb en ik ze niet zomaar van een andere site durf te kopiëren, hieronder nog maar wat plaatjes van mijn eigen bloemenquilt.




Manlief houdt niet van rommel en de quilts horen volgens hem netjes opgevouwen in de kast als ze niet gebruikt worden. Maar ik vind het zo leuk om te uit te spreiden zodat ik ze goed kan bekijken. Maar eens zien hoe lang deze blijft liggen...

Voor de foto heb ik hem nog even wat wijder uitgelegd. Zo kun je nog beter zien hoe het kleurverloop is opgebouwd.




Boven de bank heeft mijn man een paar spotjes gehangen, zodat ik altijd genoeg licht heb voor mijn naaiwerk. Hier zit ik dus vaak 's avonds een paar klokhuisjes aan elkaar te zetten.

Dan ook nog maar even een fotootje van de andere bank. Het patchwork kussen mag gelukkig wel blijven liggen... Er is er nog één in de maak. Die hoef ik alleen nog door te quilten met de machine, maar die ligt al een tijdje. Er zijn nog een paar andere dingen die ik eerst af wil maken, dus het zal nog wel even duren voor die af is...





1 opmerking:

  1. Mooi die quilt op de bank! En manlief mag toch zeker een quilt niet tot rommel rekenen. Hij zou zich eens voor moeten stellen hoeveel uurtjes van liefde erin zijn gestoken, dan gaat hij toch wel anders denken lijkt me. Groeten van Mar

    BeantwoordenVerwijderen