Google+ Quiltinspiratie: WIP: In the beginning

dinsdag 26 mei 2015

WIP: In the beginning

Vorig jaar ben ik lid geworden van The Quilt Pattern Magazine. Dit is een Amerikaans online quilttijdschrift. In het nummer van augustus van 2014 stond een nieuwe BOM.

Omdat ik nog nooit had meegedaan met een BOM en het toch eens wilde proberen, heb ik vanaf dat moment maandelijks een blok gemaakt. Het zijn simpele blokken die vrij snel te maken zijn, dus ik vond dit een mooie manier om uit te proberen of het iets voor mij zou zijn.


Ontwerp BOM In the beginning quilt


De kleurencombinatie van het originele ontwerp zoals hierboven staat vond ik niet zo mooi, dus ik besloot mijn eigen look te creeëren met jaren dertig printjes en een donkerblauwe achtergrond. Hier mijn blokken tot nu toe:

September 2014

Blok BOM In the beginning quilt

Oktober 2014



Blok BOM In the beginning quilt

November 2014

Blok BOM In the beginning quilt



December 2014

Blok BOM In the beginning quilt

Januari 2015


Blok BOM In the beginning quilt

Februari 2015


Blok BOM In the beginning quilt


En daar stopt het...
De blokken van maart t/m mei heb ik nog niet gemaakt.

Eerlijk gezegd was ik niet zo enthousiast over hoe de quilt zou worden. De randen uit het originele patroon vond ik niet mooi, dus die zou ik sowieso veranderen. En als ik hem dan zou veranderen moest het spectaculair worden! Het mooiste vond ik een geappliceerde rand met ranken en bloemen, maar dat zou veel tijd kosten! En om zoveel tijd en energie in een quilt te steken waar ik niet echt enthousiast over ben? Ik heb nog zoveel leukere quiltprojecten waar ik graag aan wil beginnen!

Nu ben ik toevallig bezig met het opknappen van mijn hobby/naai/quilt kamer en bedacht ik dat ik op één muur graag twee quiltjes van ongeveer 30 x 90 cm zou willen hangen aan weerszijden van een spiegel. De muur is lichtblauw geverfd en de quiltjes mogen niet al te druk worden. 

Ik was natuurlijk alweer enthousiast aan de gang gegaan met EQ7 (ontwerpsoftware voor quilters), maar toen viel mijn oog op deze blokken. Wat nou als ik deze blokken in twee rijen van drie aan elkaar naai?

Ontwerp quiltjes In the beginning


Dat komt eigenlijk heel goed uit! Met een mooi gebloemd randje eromheen komen ze perfect uit op de lichtblauwe muur denk ik. Nu alleen nog bedenken welk printje het mooiste is voor de bies. De gele vind ik erg schattig, al vind ik een roze afwerking ook wel erg leuk.


Stofjes voor bies In the beginning


Wordt vervolgd...

Mocht je trouwens nieuwsgierig zijn naar The Quilt Pattern Magazine, neem dan eens een kijkje op hun site. In verband met nieuwe Europese btw regels per 1-1-2015 is het voor Europeanen niet meer mogelijk een nieuw abonnement af te sluiten ( die van mij loopt nog tot 2016). Dat vinden ze bij Het Quilt Pattern Magazine ook erg jammer, daarom bieden ze gratis nummers aan in ruil voor het testen van patronen. Dat is geloof ik (nog) niet op de site te vinden, maar als je interesse hebt, kan ik je een emailadres geven waar je meer info kunt opvragen. 

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen