Google+ Quiltinspiratie: Mijn top drie van favoriete quiltblogs

vrijdag 3 april 2015

Mijn top drie van favoriete quiltblogs

Er zijn een aantal quiltblogs die ik trouw lees. Sommigen geven zoveel inspiratie! Daarom wil ik er vandaag een aantal met je delen.

De blogjes van supergoof zijn sfeervol en inspirerend. Niet alleen vertelt Ingrid leuke verhaaltjes, ze maakt ook prachtige quilts. En alles met de hand! Hieronder een foto van één van haar quilts in wording. Als ik dit zie, krijg ik meteen zin om hem ook te gaan maken.


80 bloemetjes quilt van Supergoof
80 bloemetjes quilt van Supergoof

Leah is heeft quilten uit de vrije hand met de naaimachine populair gemaakt als je het mij vraagt. Ze is in 2009 begonnen met het plaatsen van filmpjes op haar blog met quiltmotieven om machinaal te quilten. Ze begon ermee omdat ze eigenlijk altijd maar twee of drie motieven gebruikte en zichzelf graag meer quiltmotieven eigen wilde maken. Inmiddels staan er meer dan 400 motieven op haar site. Je kunt er ook heel veel uitleg vinden voor beginners. 

Hieronder een voorbeeld van één van haar motieven. Deze heet Daisy echo


Daisy echo quiltdesign van Leah Day
Daisy echo van Leah Day

Doordat ik ergens een foto van onderstaande quilt zag, ben ik de blog van Geta gaan lezen. Ze maakt fantastische shadow trapunto quilts. Daarnaast begon ze met English paper piecing en stak mij aan met het English paper piecing virus.


Shadow trapunto quilt van Geta Grama


Misschien volgende keer weer een paar favorieten. In de tussentijd ben ik benieuwd naar jouw favoriete blog(s). Wie heeft jou geïnspireerd?

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen