Google+ Quiltinspiratie: Makkelijk bloemetjes maken van stof

woensdag 22 april 2015

Makkelijk bloemetjes maken van stof


Bloemen van stof op trommel


Vind je ze niet schattig? Ze zijn gemaakt met een Kanzashi flower maker van Clover. Je maakt hiermee makkelijk en snel bloemetjes van stof.

Dit is de flowermaker.


Kanzashi flower maker


Vouw de flower maker dubbel met een stukje stof ertussen. Met naald en draad maak je een paar steekjes in de aangegeven volgorde en voor je het weet heb je een bloemblaadje. Als je tien bloemblaadjes hebt gemaakt, krijg je dit.


Bloemblaadjes van stof


Zet er een leuke knoop op en je hebt een bloem!


Bloemen van stof


Over mijn bloemetjes heb ik ongeveer een half uurtje per stuk gedaan, maar ik denk dat het sneller gaat als je er meer achter elkaar maakt.

Ik heb al allerlei ideetjes wat ik hiermee zou kunnen doen. Een kussen of een tas zou er mooi mee versierd kunnen worden. En natuurlijk zou ik ze kunnen gebruiken op een quilt, al vind ik de bloemen daarvoor wel vrij dik (ongeveer 2 cm dik).

De flowermakers zijn er in verschillende vormen en maten. Ik denk dat ik er nog een paar bij wil hebben...

Nog een sfeerplaatje omdat het zo leuk is.


Theepot met bloemen van stof



P.S. Ik werd niet gesponsord voor het schrijven van deze blogpost.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen